תוכנית המוסטנג
עקרונות התוכנית 
תוכנית "המוסטנג" נבנתה במטרה לסייע לתלמידים (ולהורים שמעוניינים) ללמוד כיצד להשתמש בצורה מושכלת בסמארטפון. נוכל להתקדם רק לאחר
שנפנים שסמארטפון הוא לא צעצוע משעשע- אלא כלי עוצמתי ושבלי התאמה והכנה מסכן ופוגע בילדינו (וגם בנו). לכן התוכנית נקראת על שם סוס המוסטנג, שהינו סוס פראי ועוצמתי - בדומה לעוצמתו הלא מבוקרת של הסמארטפון. אדם שאינו רוכב מנוסה ומיומן לא ינסה לרכב על סוס פרא, ואם כן, סופו להיפגע קשות. חייבים לעבור תהליך של הקניית ידע וניסיון בכדי לגשת לסוס פרא, ולהצליח להתמודד איתו.
יש שיתחברו יותר לדימוי של קבלת רשיון נהיגה. כדי לנהוג ברכב, יש צורך בהבנה תיאורטית של הכלי, התנסות בנהיגה בליוויו של מורה לנהיגה שמסביר על היכולות והסכנות שבשימוש ברכב, הסכנות שקיימות בכביש, כללי הנהיגה ואמצעי הבטיחות (חגורת ביטחון, כריות אוויר וכדו'). כך, בתהליך של למידה וליווי, נהפכים לנהגים מנוסים ומיומנים.


תוכנית המוסטנג מתבססת על שלושה עקרונות: מודעות, מקצועיות ושליטה. 
1. בעזרת הסברה, המחשה והדגמה, מפתחים אצל התלמידים 
מודעות 
לעוצמתו של הסמארטפון, שדומה לעוצמתו של המוסטנג שהינו סוס פרא, בעל כוח רב
       
2. בעזרת עבודה מערכתית, בונים כלים יחודיים להתמודדות
עם השפעת השימוש
בסמארטפון, על בסיסי עקרונות
המטא-קוגניציה.
 תרגול הכלים שנבנו, בסיוע ליווי ותיווך, יובילו להתפתחותת המקצועיות

3. התמקצעות לאורך זמן תוביל לשליטה, כך תהיה אפשרות לעשות שימוש מושכל בסמארטפון. יהיה אפשרי לרתום את כוחו לצרכינו, בדומה לרוכב מיומן שרותם את כוחו של סוס הפרא לצרכיו
הילדים שלנו לא למדו כיצד לאלף את סוסי הפרא שבידיהם,
וההשלכות הן לא פחות מקטלניות! 
כך לדוגמא בתחום הנהיגה, כפי שעולה מדו"ח שפר שפורסם ע"י הרלב"ד ב- 2018

​​​​​​​כן, הגורם מספר אחד לתאונות דרכים בבני 17-24, זה לא אלכוהול, אלא שימוש  בסמארטפון תוך כדי נהיגה!
​​​​​​​

מהו שימוש מושכל?
1. התאמת משך השימוש-  צריכת זמן מסך (סמארטפון, מחשב, טלוויזיה) של עד שעתיים ליום נמצאה במחקרים כסבירה. צריכה של מעל 4.5 שעות ביום נמצאה כקשורה לבעיות נפשיות כדיכאון, חרדה ואבדונות.
2. התאמת תוכן השימוש- יש תכנים שמתאימים לגילאים שונים וכל הורה צריך להחליט על התכנים שמעוניין שילדיו יחשפו אליהם.
3. התאמת עיתוי השימוש- ישנם זמנים המתאימים לשימוש וישנם כאלו שלא. צפייה בסרטונים של חתולים מרקדים, פחות מתאימה באמצע טקס יום הזיכרון.
4. התאמת מקום השימוש- ישנם מקומות המתאימים לשימוש וישנם כאלו שלא, למשל מקום קדוש (בית כנסת וכדומה).
5. התאמת אמצעי השימוש- הודעה לחבר לסגור את החלון, פחות מתאימה כשהוא נמצא מטר ממך (אפשר פשוט לדבר איתו), וכך גם שיחה אישית קולנית באוטובוס דחוס בנוסעים.

להרחבה קראו את תוכנית המוסטנג המפורטת

השנה נכנסה התוכנית לשלב מחקרי אקדמי, בהנחיית פרופסור מולי להד, למדידת אפקטיביות התוכנית. כפי הנראה, זאת תוכנית המניעה לסמארטפון (תוכנית מניעה לא תוכנית גמילה) היחידה בעולם שנבדקת מדעית.
עקרונות התוכנית 
תוכנית "המוסטנג" נבנתה במטרה לסייע
לתלמידים (ולהורים שמעוניינים) ללמוד
כיצד להשתמש בצורה מושכלת
בסמארטפון. נוכל להתקדם רק לאחר
שנפנים שסמארטפון הוא לא צעצוע
משעשע- אלא כלי עוצמתי
 ושבלי
התאמה והכנה מסכן ופוגע בילדינו
(וגם בנו). לכן התוכנית נקראת על שם
סוס המוסטנג, שהינו סוס פראי ועוצמתי -
בדומה לעוצמתו הלא מבוקרת של 
הסמארטפון.
אדם שאינו רוכב מנוסה ומיומן לא ינסה 
לרכב על סוס פרא, ואם כן, סופו להיפגע
קשות. חייבים לעבור תהליך של הקניית
ידע וניסיון בכדי לגשת לסוס פרא, ולהצליח
להתמודד איתו.
יש שיתחברו יותר לדימוי של קבלת רשיון
נהיגה. כדי לנהוג ברכב, יש צורך בהבנה
תיאורטית של הכלי, התנסות בנהיגה
בליוויו של מורה לנהיגה שמסביר על
היכולות והסכנות שבשימוש ברכב,
הסכנות שקיימות בכביש, כללי הנהיגה
ואמצעי הבטיחות (חגורת ביטחון, כריות
אוויר וכדו'). כך, בתהליך של למידה וליווי, 
נהפכים לנהגים מנוסים ומיומנים.

התוכנית מתבססת על שלושה עקרונות:
​​​מודעות, מקצועיות ושליטה.
1. חייבים לפתח מודעות לעוצמתו של הסמארטפון שדומה לעוצמתו של המוסטנג 
שהינו סוס פרא, בעל כוח רב
       
2. צריך לבנות כלים המתאימים  לתלמידי בית הספר להתמודדות עם הסמארטפון על
בסיסי עקרונות 
המטא-קוגניציה.
תרגול הכלים שנבנו, בסיוע ליווי ותיווך, יובילו להתפתחותת המקצועיות
3. התמקצעות לאורך זמן תוביל לשליטה, כך תהיה אפשרות לעשות שימוש מושכל בסמארטפון. יהיה אפשרי לרתום את כוחו לצרכינו, בדומה לרוכב מיומן שרותם את כוחו של סוס הפרא לצרכיו
       
הילדים שלנו לא למדו כיצד לאלף את סוסי הפרא שבידיהם, וההשלכות הן לא פחות מקטלניות! כך לדוגמא בתחום הנהיגה, כפי שעולה מדו"ח שפר שפורסם ע"י הרלב"ד ב- 2018

​​​​​​​כן, הגורם מספר אחד לתאונות דרכים בבני 17-24, זה לא אלכוהול, אלא שימוש  בסמארטפון תוך כדי נהיגה!
​​​​​​​
מהו שימוש מושכל?
1. התאמת משך השימוש-  צריכת זמן
מסך (כלשהו) של עד שעתיים ליום

 נמצאה כסבירה. ומעל 4.5 שעות ביום
נמצאה כקשורה לבעיות נפשיות כדיכאון ,
חרדה ואבדונות.
2. התאמת תוכן השימוש- יש תכנים
שמתאימים לגילאים שונים וכל הורה
צריך להחליט על התכנים שמעוניין
שילדיו יחשפו אליהם.
3. התאמת עיתוי השימוש- ישנם זמנים
המתאימים לשימוש וישנם כאלו שלא.
צפייה בסרטונים של חתולים מרקדים,
פחות מתאימה באמצע טקס יום הזיכרון.
4. התאמת מקום השימוש- ישנם
מקומות המתאימים לשימוש וישנם כאלו
שלא, למשל מקום קדוש (בית כנסת
וכדומה).
5. התאמת אמצעי השימוש-הודעה 
לחבר לסגור את החלון, פחות מתאימה
כשהוא נמצא מטר ממך (אפשר פשוט
לדבר איתו), וכך גם שיחה אישית קולנית
​​​​​​​באוטובוס דחוס בנוסעים.
להרחבה קראו את תוכנית
המוסטנג המפורטת 


 השנה נכנסה התוכנית לשלב מחקרי
אקדמי,בהנחיית פרופסור מולי להד,
למדידתאפקטיביות התוכנית.
כפי הנראה, זאת תוכנית המניעה
לסמארטפון (תוכנית מניעה לא
תוכנית גמילה) היחידה בעולם
​​​​​​​שנבדקת מדעית. 
Coi בניית אתרים
תפריט דף הבית